Φταίει το Άρθρο 16 για την κατάσταση στην παιδεία;


Τελευταία γίνεται πολύς λόγος για την κατάσταση στην παιδεία και την σχετική αναθεώρηση του άρθρου 16. Είναι αλήθεια πως ήθελα πρώτα να ακούσω τις συζητήσεις που γίνονται, να δώ τις γνώμες των διάφορων ομάδων που εμπλέκονται (φοιτητές, ακαδημαικό προσωπικό κ.τ.λ.) και μετά να εκφράσω την γνώμη μου. Αν και για κάθετί που υποστηρίζω σχετικά με την παιδεία έχω και επιχειρήματα, τα έχω λίγο συγκεχυμένα μέσα στο μυαλό μου οπότε θα προσπαθήσω να τα πάρω με τη σειρά και να αναλύσω τη σκέψη μου.

Ας ξεκινήσω λοιπόν από το βασικό, το αν δηλαδή υπάρχει όντως ανάγκη για αλλαγή του επίμαχου άρθρου του συντάγματος και αν η αλλαγή θα επιφέρει τα αποτελέσματα που θέλουμε. Καταρχήν, να ξεκαθαρίσω από την αρχή την θέση μου λέγοντας πως είμαι και εγώ από αυτούς που πιστεύουν ότι η ανώτατη παιδεία στην χώρα μας νοσεί. Και μάλιστα νοσεί σε βαθμό που χρειάζονται όντως βαθιές τομές και σημαντικές αλλαγές. Είναι όμως αναγκαία η αλλαγή του άρθρου 16 ώστε να επιτευχθεί η βελτίωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ή μπορεί το ήδη τελματωμένο σύστημα με βαθιές τομές να μεταμορφωθεί σε ένα υγιές σύστημα παιδείας; Θεωρώ λοιπόν, πως ναι αυτό το σύστημα με τις κατάλληλες αλλαγές μπορεί να γίνει υγιές. Θεωρώ δηλαδή πως δεν είναι αναγκαία η εισαγωγή και ιδιωτικών πανεπιστημίων ώστε να εξυγιανθεί το σύστημα.

Όταν σαν χώρα συνεχώς την τελευταία ειδοσιπενταετία υποχρηματοδοτούμε την παιδεία (σε σχέση με τους υπόλοιπους ευρωπαίους εταίρους μας) σαν ποσοστό του ΑΕΠ δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα αποτελέσματα από αυτά που έχουμε. Όταν δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση του εκπαιδευτικού αλλά και ερευνητικού έργου των μελών ΔΕΠ των ανώτατων ιδρυμάτων και συνεπώς όταν δεν διασφαλίζεται η ποιότητα των σπουδών τι περιμένουμε; Όταν δεν υπάρχουν στοιχειώδεις υλικοτεχνικές υποδομές και εργαστήρια πώς να αναπτύξουμε έρευνα; Όταν οι προσλήψεις καθηγητών στα πανεπιστήμια γίνονται στο 90% των περιπτώσεων με καθαρά κομματικά κριτήρια και όχι με αξιοκρατικά, αντικειμενικά κριτήρια για ποια ποιότητα σπουδών μιλάμε; Όταν υπάρχει μοναδικό σύγγραμα και όχι λίστα από την οποία μπορείς να διαλέγεις και τις οποίες πολλές φορές το έχει γράψει καθηγητής (κακογραμμένα) για να βγάλει λεφτά πώς να διαβάσει ο καημένος ο φοιτητάκος σαν και μένα; Όταν αυτό το κακογραμμένο βιβλίο το έχει στα χέρια του μερικές μέρες πριν τις εξετάσεις τι να κάνει; Πώς να πάμε μπροστά όταν οι κομματικές παρατάξεις έχουν αναπτύξει πελατειακές σχέσεις με τους καθηγητές και τους πρυτάνεις; Όταν υπάρχουν άτομα που λόγω «διασυνδέσεων» και συμμετοχής τους σε κόμματα κάνουν μεταπτυχιακό και προπτυχιακό ταυτόχρονα ενώ απαγορεύεται, όταν αλλάζουν οι βαθμοί μπροστά στα έκπληκτα μάτια σου σε κάποιους επειδή βρίσκονται σε συγκεκριμένη κομματική παράταξη τι να πείς; Όλα αυτά μας είναι άγνωστα; Δεν τα ξέρουμε;

Δεν μπορώ να καταλάβω όμως πως όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με την είσοδο των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην χώρα μας. Δηλαδή θα μοιράζουν τα συγγράματα πιο γρήγορα επειδή υπάρχουν και ιδιωτικά ή θα ανέβει η ποιότητα διδασκαλίας λόγω της ύπαρξης των ιδιωτικών; Κατ’ αναλογία, επειδή δημιουργήθηκαν μερικά ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανέβηκε μήπως και το επίπεδο των δημόσιων γυμνασίων και λυκείων; Δεν υπέπεσε κάτι τέτοιο στην αντίληψή μου εμένα πάντως! Δεν μπορώ να καταλάβω πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λύσουν εσωτερικά προβλήματα των δημόσιων πανεπιστημίων. Η γνώμη μου είναι πως δεν πρόκειται να τα λύσουν. Θεωρώ πως ο νόμος είναι παραθυράκι για να γίνουν «εν μία νυκτί» όλα αυτά τα ιδιωτικά ΙΕΚ, πανεπιστήμια, με ότι αυτό συνεπάγεται φυσικά έτσι; (δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς του δημοσίου, μισθολογικά οφέλη, αύξηση των διδάκτρων τους κ.τ.λ.). Πιο πολύ δηλαδή αυτή η διακαής επιθυμία της κυβέρνησης μου φαίνεται σαν εξυπηρέτηση συμφερόντων και όχι σαν βελτίωση της ποιότητας της παιδείας. Γιατί για ποια βελτίωση μιλάμε σε περίπτωση που γίνουν πανεπιστήμια τα ΙΕΚ (που θα γίνουν αν περάσει ο νόμος), τότε θα πρόκεται για καθαρή υποβάθμιση!

Αλλά ας αφήσουμε την πρόβλεψη περί ιδιωτικών πανεπιστημίων του νόμου και ας υποθέσουμε πως αυτά τουλάχιστον δεν υποβαθμίζουν το ήδη υπάρχον σύστημα. Τα υπόλοιπα σημεία του νόμου πώς βοηθούν στην βελτίωση της ποιότητας σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καταρχήν, δεν υπάρχει καμία ρύθμιση αναφορικά με την χρηματοδότηση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των πανεπιστημίων είναι η χρηματοδότηση και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη γι’ αυτό, το βασικό. Τα πανεπιστήμια στη χώρα μας υποχρηματοδοτούνται συστηματικά από όλες τις κυβερνήσεις τις τελευταίας εικοσιπενταετίας και ο «νόμος-μεταρρύθιση» δεν προβλέπει απολύτως τίποτα. Ο νόμος αναλώνεται σε γενικότητες του στυλ «οι καθηγητές πρέπει να κάνουν δημοσιεύσεις και έρευνα και με βάση αυτήν θα αξιολογούνται κ.τ.λ.» διατάξεις δηλαδή γενικόλογες που υπάρχουν και στο τωρινό νομικό πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων. Το θέμα είναι ότι δεν εφαρμόζονται οι νόμοι, όχι ότι δεν υπάρχουν! Τόσο δύσκολο είναι να το αντιληφθούμε; Τι ρυθμίζει λοιπόν ο νόμος για την εφαρμογή όλων των διατάξεων που προβλέπει; Μα ναι την εισαγωγή μάνατζερ στα πανεπιστήμια. Ε, όσο λύθηκαν τα προβλήματα του συστήματος υγείας με την εισαγωγή μάνατζερ στα νοσοκομεία τόσο θα λυθούν και τα προβλήματα της παιδείας με την εισαγωγή μάνατζερ στα πανεπιστήμια.

Η ανώτατη εκπαίδευση στην χώρα μας χρειάζεται βαθιές τομές, αλλαγές καταρχήν στα δημόσια πανεπιστήμια. Ένα απλό ερώτημα είναι γιατί να μην κάνουν πρώτα τις αλλαγές που θέλουν στα δημόσια πανεπιστήμια (χωρίς να εισάγουν ιδιωτικά) και να δούν αν το σύστημα θα δουλέψει; Αλλαγές όμως προς την σωστή κατεύθυνση και όχι γενικόλογες και επαναλήψεις των ήδη υπαρχόντων κανόνων.

Γιατί λοιπόν, τόση βιασύνη να μπούν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στο παιχνίδι; Η απάντηση δεν είναι φυσικά η αναβάθμιση της παιδείας αλλά η υποταγή στους κανόνες της ιδιωτικής αγοράς και η μετατροπή ενός δημόσιου αγαθού, όπως η παιδεία σε ιδιωτικό και καταναλωτικό! Παιδεία της αγοράς και αγορά της παιδείας θέλουνε λοιπόν αγαπητοί αναγνώστες μου…

Αν σας άρεσε το post κάντε κλίκ στη Μελισσούλα…!

buzz it!

Advertisements

16 Σχόλια on “Φταίει το Άρθρο 16 για την κατάσταση στην παιδεία;”

  1. Ο/Η Darthiir the Abban λέει:

    Η αλήθεια είναι ότι συνεχώς αναρωτιέμαι γιατί γίνεται μόνιμα (εσκεμένα) η σύγχηση του «αλλαγή του 16» με το νομοσχέδιο και την αναβάθμιση της παιδείας.

    Θέματα πλήρως ανεξάρτητα.

    Βέβαια ακούγεται καλό το επιχείρημα «δεν θες αλλαγή του 16 γιατί δεν θες τίποτε να αλλάξει»

    Τελικά οι σοφιστές της αρχαίας ελλάδας ζουν και βασιλεύουν.

  2. Ο/Η fititakos λέει:

    Έχεις απόλυτο δίκιο, είναι δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα αλλά πολύς κόσμος δεν το έχει καταλάβει. Συνειδητά στο post μου έγραψα και για τα δύο, και για το άρθρο 16 αλλά και για τον νόμο που αναλώνεται σε γενικότητες.

    Ακριβώς για να μην μου πούνε και εμένα το «δεν θες αλλαγή του 16 γιατί δεν θες τίποτε να αλλάξει» έγραψα και στην αρχή ότι είμαι από τους πρώτους που θα πούν πως η παιδεία σε αυτή τη χώρα νοσεί.

    Αγαπητέ Καμηλιέρη, οι σοφιστές της αρχαίας Ελλάδας έχουν δώσει την θέση τους στους επικοινωνιολόγους της σύγχρονης…

  3. Ο/Η Darthiir the Abban λέει:

    Χαχαχαχαχα

    Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα σκεφτεί την ισοδυναμία των λέξεων «σοφιστία» και επικοινωνιολογία» 🙂

  4. Ο/Η S G λέει:

    «Δεν μπορώ να καταλάβω όμως πως όλα αυτά τα προβλήματα θα λυθούν με την είσοδο των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην χώρα μας. Δηλαδή θα μοιράζουν τα συγγράματα πιο γρήγορα επειδή υπάρχουν και ιδιωτικά ή θα ανέβει η ποιότητα διδασκαλίας λόγω της ύπαρξης των ιδιωτικών; Κατ’ αναλογία, επειδή δημιουργήθηκαν μερικά ιδιωτικά γυμνάσια και λύκεια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανέβηκε μήπως και το επίπεδο των δημόσιων γυμνασίων και λυκείων;»

    ναι. οσο και αν δεν το πιστευεις η αμεση συγκριση προκαλει θαυματα. Οπως ο ηλεκτρικος στην Αθηνα με το που ανοιξε το μετρό ξαφνικα αρχισε να μοιαζει τριτοκοσμικος, ηρθε τεραστια πιεση του κοινου και μεσα σε λιγα χρονια αναβαθμιστηκε και ο ηλεκτρικος. Ειναι νομιζω εγγυημενο οτι καποια περιφερειακα ΑΕΙ της πλακας που σημερα απλα υπαρχουν για να ανεβαινουν τα νοικια σε καποιες κωμοπολεις, θα κλεισουν. Επιτελους ο (μικρος) προϋπολογισμος θα μπορεσει να πεσει σε κεινα τα τμηματα που εχουν ζητηση, οχι σε κεινα που υποσχεθηκε η κυβερνηση σε τοπικους δικτατορισκους.

    εξαλλου, τοχεις παρει λιγο λαθος. Δεν ειναι αναγκη να αποδειξει κανεις οτι τα ιδιωτικα ΑΕΙ θα ανεβασουν και τα δημοσια για να επιτραπουν. το βαρος της αποδειξης πεφτει ξεκαθαρα στους απαγορευτες να δειξουν γιατι θελουν να περιορισουν το δικαιωμα επιλογης στους ελληνες πολιτες σε ενα τοσο σημαντικο θεμα οσο η παιδεια. Και μαλιστα το περιοριζουν με ενα πρωτακουστο μετρο, δεν ξερω αλλη χωρα της Δυσης να απαγορευει τα ιδιωτικα ΑΕΙ!!

    συνοπτικα για να μην σε ζαλιζω, οι θεσεις μου για τα ΑΕΙ εδω

  5. Ο/Η fititakos λέει:

    Αγαπητέ SG θα σου αποδείξω ότι δεν το έχω πάρει καθόλου λάθος. Ας τα πάρω όμως ένα ένα.

    Καταρχήν στο Post που έκανα παραπάνω δεν είπα ότι είμαι εναντίον των ιδιωτικών πανεπιστημίων. Απλά εκφράζω σκέψεις μου και ανησυχίες μου για την σκοπιμότητα και κυρίως τον τρόπο που θέλει η κυβέρνηση να εισάγει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Άλλωστε δεν αμφιβάλλω, πως αν τελικά ιδρυθούν ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια (που θα γίνει λόγω Ε.Ε.), μερικά από αυτά θα είναι καλύτερα και από τα δημόσια και θα προσφέρουν υψηλοτάτης ποιότητας σπουδές. Από την άλλη όμως είμαι και σχεδόν σίγουρος πως η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιωτικών θα είναι πανεπιστήμια businesses και καθόλου «μη κερδοσκοπικά». Για παράδειγμα το ALBA που ειδικεύεται κυρίως σε Management κ.τ.λ. κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει πανεπιστήμιο. Δεν θα έχει σαν σκοπό το κέρδος; Τότε γιατί να γίνει πανεπιστήμιο; Αφού και τώρα κερδοσκοπικά (σαν επιχείρηση) λειτουργεί, γιατί να πάψει να λειτουργεί σαν τέτοια μετά; Η μεγάλη λοιπόν, πλειοψηφία, πάντα κατά την υποκειμενική μου εκτίμηση, θα είναι πανεπιστήμια που απλά θα πληρώνεις υψηλότατα δίδακτρα και θα παίρνεις έχα χαρτί. Πιστεύω δε, πως αν υπήρχε τρόπος να μετρήσουμε την μέση αξία της εκπαίδευσης που λαμβάνει κάποιος πριν την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και κατόπιν της ίδρυσης αυτών, θα βλέπαμε πως θα υπήρχε μείωση στην μέση αξία της εκπαίδευσης που λαμβάνει ο φοιτητής.

    Και φυσικά μείωση στην μέση αξία δεν σημαίνει εξίσωση όλων, απλά σημαίνει πως θα υπάρχουν και καλά και κακά αλλά το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο από ότι θα ήταν χωρίς τα ιδιωτικά. Άλλωστε η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων σε όποια χώρα και αν εφαρμόστηκε οδήγησε σε εκπαίδευση δύο ταχυτήτων. Χώρισε τα πανεπιστήμια σε καλά που η εκπαίδευση που λαμβάνεις είναι αξεπέραστη και κακά που απλά πληρώνεις, παίρνεις ένα χαρτί και μετά ψάχνεις να βρείς δουλειά για μήνες και χρόνια και όχι πάντα σε αντικείμενο σχετικό με αυτό που σπούδασες. Το παράδειγμα των πανεπιστημίων της Αμερικής και της Αγγλίας νομίζω επιβεβαιώνει αυτό που εγώ λέω. Θα μου πείς αυτό είναι κακό; Η επίσης θα μπορούσες να μου πείς τώρα δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ιδιωτικών πανεπιστημίων;

    Ένα ένα λοιπόν! Και τώρα υπάρχουν διαφορές αλλά δεν είναι τόσο εμφανείς, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οπότε κανείς δεν διαμαρτύρεται για εκπαίδευση δύο ταχυτήτων. Όσο για το αν είναι κακό το να υπάρχουν διαφορές θα σου πώς πως είναι και καλό και κακό. Καλό γιατί από τα εξαίσια πανεπιστήμια της χώρας σου θα προέλθει η έρευνα και άρα η ανάπτυξη και κακό γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των καλών πανεπιστημίων είναι ιδιωτικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισαχθούν σε αυτά άτομα από χαμηλότερες εισοδηματικές τάξεις. Μακροπρόθεσμα λοιπόν, δημιουργείς κοινωνικό διαχωρισμό και εμμέσως καταδίκη των φτωχότερων σε χαμηλότερης ποιότητας παιδεία. Γιατί, αν δεν κάνω λάθος αγαπητέ SG στο νομοσχέδιο δεν αναφερόταν τίποτα για το ποσό και το ποσοστό των υποτροφιών που θα δίνονται σε φοιτητές χαμηλότερων εισοδηματικών τάξεων ώστε να μπορούν να λάβουν την παιδεία που τους αξίζει, ή άλλου είδους διευκολύνσεις π.χ. επιδόματα κ.τ.λ.

    Αυτός είναι και ο λόγος που αντιδρώ… Επειδή ακριβώς δεν μου δίνουν κανένα δείγμα ότι είναι σωστά σχεδιασμένο το σύστημα για να λειτουργήσει προς όφελος του συνολικού συστήματος παιδείας. Επειδή βλέπω περισσότερο να γίνεται προχειροδουλειά την οποία αντιπαθώ σε οποιαδήποτε έκφανση της ζωής μου και λιγότερο σωστά μελετημένα βήματα. Εδώ σε ξένες χώρες έχουν εφαρμόσει όλα αυτά τα πράγματα και έχουν αποτύχει σε κάποια ζητήματα, πόσο μάλλον στην Ελλάδα που είναι γνωστό τοις πάσοι ότι σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί σωστά.

    Επίσης να σου πώ, πως έχεις λάθος ότι το βάρος της απόδειξης πέφτει σε αυτούς που θέλουν να παραμείνουν τα πανεπιστήμια όπως έχουν. Αυτοί είναι η πλειοψηφία οπότε η μειοψηφία η οποία το ζητά να γίνει θα πρέπει να αποδείξει στους υπόλοιπους ότι το σύστημα θα λειτουργήσει σωστά, ώστε να πάρει κάποιους από αυτούς με το μέρος της, να μετατραπεί σε πλειοψηφία και στα πλαίσια δημοκρατικων διαδικασιών να αλλάξει το σύστημα της παιδείας ως πλειοψηφία ποιά όπου κανείς δεν θα μπορεί να τους πεί τίποτα.

    Τώρα όσον αφορά το παράδειγμα του ηλεκτρικού που ανέφερες, απλά θέλω να σου πω πως ποτέ δεν μου άρεσε (και ίσως να μην πρέπει) να βάζω στην ίδια μοίρα αγαθά όπως η παιδεία με άλλα καταναλωτικά αγαθά όπως τα πλυντήρια, τα αυτοκίνητα και τον ηλεκτρικό. Ούτε την παιδεία ούτε την υγεία. Η παιδεία δεν είναι αγαθό το οποίο χρησιμοποιείς όπως το αυτοκίνητο για αυτό και θέλω να απαιτώ υψηλού επιπέδου παιδεία και όχι να αγοράζω όση παιδεία μου επιτρέπει το πορτοφόλι μου. Γιατί μην ξεχνάς η παιδεία και η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι μόνο για να βρείς δουλειά… είναι πολλά περισσότερα!

    Επιπλέον, να προσθέσω πως η ελεύθερη αγορά δεν είναι πανάκεια, δεν λύνει όλα τα προβλήματα από μόνη της παντού και πάντοτε! Ποτέ δεν ήμουν των άκρων, ούτε όλα κρατικά αλλά ούτε και όλα ιδιωτικά. Ένα μείγμα, εκεί που πρέπει και με τον τρόπο που πρέπει δημιουργεί θαύματα π.χ. βλέπε Σουηδία!

    Λίγο μεγάλο το reply μου, μάλλον αρκετά μεγάλο για reply αλλά πιθανότατα αυτό σε συνδυασμό με κάποιες άλλες σκέψεις μου θα γίνει κανονικό Post σε κανένα μήνα γιατί ακολουθεί πολύ διάβασμα λόγω εξεταστικής.

  6. Ο/Η S G λέει:

    «Αγαπητέ SG θα σου αποδείξω ότι δεν το έχω πάρει καθόλου λάθος. […] Για παράδειγμα το ALBA που ειδικεύεται κυρίως σε Management κ.τ.λ. κατά πάσα πιθανότητα θα γίνει πανεπιστήμιο. Δεν θα έχει σαν σκοπό το κέρδος;»

    ελα που το χεις παρει εντελως λαθος! κερδοσκοπικο το αλμπα? τι κερδη εχει? και ποσες (αφιλοκερδεις) χορηγιες εχει ετησιως?

    «φυσικά μείωση στην μέση αξία [των ΑΕΙ] δεν σημαίνει εξίσωση όλων, απλά σημαίνει πως θα υπάρχουν και καλά και κακά αλλά το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο από ότι θα ήταν χωρίς τα ιδιωτικά»

    ακομα κιαν ηταν ετσι, αυτο δεν ειναι επαρκης λογος για την απαγορευση της ιδιωτικης παιδειας. Οταν τα τσιγαρα ειναι νομιμα, μπορω σιγουρα να πω οτι η υγεια του μεσου πολιτη ειναι χειροτερη. Αλλα αυτο δεν ειναι λογος να τα απαγορευσουμε.

    «Άλλωστε η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων σε όποια χώρα και αν εφαρμόστηκε οδήγησε σε εκπαίδευση δύο ταχυτήτων.»

    παραδειγματα? στο λινκ που εδωσα υπαρχει αναλυτικη μελετη των δυτικων συστηματων στα οποια επιτρεπεται η ιδιωτικη ανωτατη παιδεια. δεν ειδα δυο ταχυτητες στην Ευρωπη. Ειδικα στην Αγγλια, τα καλυτερα ιδρυματα ειναι μια χαρα δημοσια (οξφορδη, κεημπριτζ, ΛΣΕ κτλ)

    «Χώρισε τα πανεπιστήμια σε καλά που η εκπαίδευση που λαμβάνεις είναι αξεπέραστη και κακά που απλά πληρώνεις, παίρνεις ένα χαρτί και μετά ψάχνεις να βρείς δουλειά για μήνες και χρόνια και όχι πάντα σε αντικείμενο σχετικό με αυτό που σπούδασες.»

    οκ. πες μου πως τα ελληνικα ΑΕΙ σημερα δεν ειναι χωρισμενα σε 3-4 ταχυτητες. και πως οι αποφοιτοι σοβαρου δυτικου πανεπιστημιου δεν ειναι κανα δυο κλασεις παραπανω απο το καλυτερο ελληνικο.

    «Και τώρα υπάρχουν διαφορές αλλά δεν είναι τόσο εμφανείς, δεν υπάρχει μεγάλη απόκλιση, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων οπότε κανείς δεν διαμαρτύρεται για εκπαίδευση δύο ταχυτήτων.»

    ειτε αστειευεσαι ειτε μιλαμε για αλλο πραγμα. η αληθεια ειναι οτι το πανεπιστημιο στο αγρινιο δινει ισως τις ιδιες ευκαιριες για προσληψη στο δημοσιο με το ΟΠΑ (πρωην ΑΣΟΕΕ). αλλα μονο ως εκει, δεν υπαρχει ιδιωτης εργοδοτης που να βλεπει εστω και ως αστειο τα δυο ιδρυματα ως ισοτιμα.

    «κακό γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των καλών πανεπιστημίων είναι ιδιωτικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισαχθούν σε αυτά άτομα από χαμηλότερες εισοδηματικές τάξεις»

    διαβασες τιποτα απο αυτα που παρεθεσα? στα τοπ πανεπιστημια μεγαλο ποσοστο φοιτει με πληρεις υποτροφιες και εισαγεται με εξετασεις που ελαχιστα επηρεαζονται απο το εισοδημα!

    «επειδή βλέπω περισσότερο να γίνεται προχειροδουλειά την οποία αντιπαθώ σε οποιαδήποτε έκφανση της ζωής μου και λιγότερο σωστά μελετημένα βήματα. Εδώ σε ξένες χώρες έχουν εφαρμόσει όλα αυτά τα πράγματα και έχουν αποτύχει σε κάποια ζητήματα, πόσο μάλλον στην Ελλάδα που είναι γνωστό τοις πάσοι ότι σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί σωστά.»

    οποτε θεωρεις καλη ιδεα να αφηνεις το μονοπωλιο της ανωτατης παιδειας στο (αχρηστο) ελληνικο κρατος?

    «Επίσης να σου πώ, πως έχεις λάθος ότι το βάρος της απόδειξης πέφτει σε αυτούς που θέλουν να παραμείνουν τα πανεπιστήμια όπως έχουν. Αυτοί είναι η πλειοψηφία οπότε η μειοψηφία η οποία το ζητά να γίνει θα πρέπει να αποδείξει στους υπόλοιπους ότι το σύστημα θα λειτουργήσει σωστά»

    εδω απορω λιγο με το τι διδασκουν τα ελληνικα σχολεια στο μαθημα περι δημοκρατιας. Δημοκρατια δεν σημαινει οχλοκρατια. αν 99% ηθελαν να φυλακιζονται οσοι εχουν μεγαλες μυτες, το βαρος της αποδειξης δεν πεφτει σε οσους εχουν μεγαλες μυτες αλλα σε οσους απαιτουν περιορισμο των ελευθεριων αυτων που εχουν μεγαλες μυτες. Παρομοιως φυσικα και με τα ΑΕΙ.

    «Τώρα όσον αφορά το παράδειγμα του ηλεκτρικού που ανέφερες, απλά θέλω να σου πω πως ποτέ δεν μου άρεσε (και ίσως να μην πρέπει) να βάζω στην ίδια μοίρα αγαθά όπως η παιδεία με άλλα καταναλωτικά αγαθά»

    θα στο πω χοντρα. δεν με νοιαζει τι σου αρεσει, με νοιαζει να μου δειξεις τι ΑΚΡΙΒΩΣ διαφορες υπαρχουν. Προφανως υπαρχουν διαφορες, που συνηγορουν υπερ της επιδοτησης της δημοσιας παιδειας. Αλλα δεν συνηγορουν υπερ της απαγορευσης της ιδιωτικης.

    «Επιπλέον, να προσθέσω πως η ελεύθερη αγορά δεν είναι πανάκεια, δεν λύνει όλα τα προβλήματα από μόνη της παντού και πάντοτε!»

    προφανως οχι, αλλα εισαι παλι εκτος θεματος, ποτε δεν ισχυριστηκα κατι τετοιο.

    «Ποτέ δεν ήμουν των άκρων, ούτε όλα κρατικά αλλά ούτε και όλα ιδιωτικά.»

    κανεις ποτε στην Ελλαδα δεν ειπε να γινουν ολα τα ΑΕΙ ιδιωτικα. Αντιθετα εως σημερα ειναι ΟΛΑ δημοσια και εσυ συνηγορεις υπερ αυτου. Πες μου τωρα ποιος ειναι ο ακραιος.

    «θα γίνει κανονικό Post σε κανένα μήνα γιατί ακολουθεί πολύ διάβασμα λόγω εξεταστικής»

    κανε πρωτα την δουλεια σου και καλη επιτυχια… αλλα πριν ποσταρεις κατι, ψαξτο αν θες λιγο παραπανω…

  7. Ο/Η fititakos λέει:

    Συνεχίζεις να με παρεξηγείς γιατί μάλλον δεν έχεις καταλάβει το σκεπτικό μου. Γράφεις για παράδειγμα:

    “Ποτέ δεν ήμουν των άκρων, ούτε όλα κρατικά αλλά ούτε και όλα ιδιωτικά.”

    κανεις ποτε στην Ελλαδα δεν ειπε να γινουν ολα τα ΑΕΙ ιδιωτικα. Αντιθετα εως σημερα ειναι ΟΛΑ δημοσια και εσυ συνηγορεις υπερ αυτου. Πες μου τωρα ποιος ειναι ο ακραιος.

    Μα δεν θέλω να είναι όλα δημόσια και κρατικά, άρα δεν είμαι ακραίος! Με τον τρόπο που πάνε να εισαχθούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην χώρα μας διαφωνώ. Αν τα δεδομένα του νομοσχεδίου αλλάξουν ευχαρίστως να το ξανασυζητήσω και μάλλον θα συμφωνήσουμε κιόλας!

    Επίσης γράφεις:
    «“Επιπλέον, να προσθέσω πως η ελεύθερη αγορά δεν είναι πανάκεια, δεν λύνει όλα τα προβλήματα από μόνη της παντού και πάντοτε!”

    προφανως οχι, αλλα εισαι παλι εκτος θεματος, ποτε δεν ισχυριστηκα κατι τετοιο.»

    Μα δεν είπα ότι το ισχυρίστηκες, απλά το χρησιμοποιώ στο λόγο μου για να επιχειρηματολογήσω.

    Άλλο που γράφεις:
    «“φυσικά μείωση στην μέση αξία [των ΑΕΙ] δεν σημαίνει εξίσωση όλων, απλά σημαίνει πως θα υπάρχουν και καλά και κακά αλλά το συνολικό αποτέλεσμα θα είναι χειρότερο από ότι θα ήταν χωρίς τα ιδιωτικά”

    ακομα κι αν ηταν ετσι, αυτο δεν ειναι επαρκης λογος για την απαγορευση της ιδιωτικης παιδειας. Οταν τα τσιγαρα ειναι νομιμα, μπορω σιγουρα να πω οτι η υγεια του μεσου πολιτη ειναι χειροτερη. Αλλα αυτο δεν ειναι λογος να τα απαγορευσουμε.»

    Δεν καταλαβαίνω την αντιστοιχία με αυτά που λέω. Είχε το κράτος δημόσια τσιγάρα και απαγόρευσε τα ιδιωτικά;

    -Γράφεις:
    «“επειδή βλέπω περισσότερο να γίνεται προχειροδουλειά την οποία αντιπαθώ σε οποιαδήποτε έκφανση της ζωής μου και λιγότερο σωστά μελετημένα βήματα. Εδώ σε ξένες χώρες έχουν εφαρμόσει όλα αυτά τα πράγματα και έχουν αποτύχει σε κάποια ζητήματα, πόσο μάλλον στην Ελλάδα που είναι γνωστό τοις πάσοι ότι σχεδόν τίποτα δεν λειτουργεί σωστά.”

    οποτε θεωρεις καλη ιδεα να αφηνεις το μονοπωλιο της ανωτατης παιδειας στο (αχρηστο) ελληνικο κρατος?

    Επαναλαμβάνω πως δεν θέλω το μονοπώλιο του κράτους, απλά την είσοδο των ιδιωτικών με διαφορετικούς όρους και όχι μπάτε σκύλοι αλλέστε όπως πάει να γίνει τώρα, χωρίς σοβαρή μελέτη και ρυθμιστικό πλαίσιο.

    -Γράφεις:
    «“Τώρα όσον αφορά το παράδειγμα του ηλεκτρικού που ανέφερες, απλά θέλω να σου πω πως ποτέ δεν μου άρεσε (και ίσως να μην πρέπει) να βάζω στην ίδια μοίρα αγαθά όπως η παιδεία με άλλα καταναλωτικά αγαθά”

    θα στο πω χοντρα. δεν με νοιαζει τι σου αρεσει, με νοιαζει να μου δειξεις τι ΑΚΡΙΒΩΣ διαφορες υπαρχουν. Προφανως υπαρχουν διαφορες, που συνηγορουν υπερ της επιδοτησης της δημοσιας παιδειας. Αλλα δεν συνηγορουν υπερ της απαγορευσης της ιδιωτικης.»

    Ατυχής ο όρος που χρησιμοποίησα «δεν μου αρέσει». Έπρεπε να σου διευκρινίσω (όχι χοντρά όπως εσύ πως η οικονομική θεωρία επιτάσσει την διάκριση αυτή. Η διάκριση αυτή βέβαια δέχεται πολλών ερμηνειών αλλά είναι υπαρκτή.

    -Γράφεις:
    «“κακό γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των καλών πανεπιστημίων είναι ιδιωτικά με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εισαχθούν σε αυτά άτομα από χαμηλότερες εισοδηματικές τάξεις”

    διαβασες τιποτα απο αυτα που παρεθεσα? στα τοπ πανεπιστημια μεγαλο ποσοστο φοιτει με πληρεις υποτροφιες και εισαγεται με εξετασεις που ελαχιστα επηρεαζονται απο το εισοδημα!

    Σε αυτό το επιχείρημά σου πρώτον έχεις λάθος στο ότι υπάρχουν πολλές υποτροφίες. Οι υποτροφίες περιορίζονται κυρίως σε επίπεδο διδακτορικών φοιτητών που παράγουν έρευνα. Εκεί είναι εξαιρετικές και σου εξασφαλίζουν μέχρι και εισόδημα πέρα από τα πληρωμένα δίδακτρα αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο για τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές. Το δεύτερο στο οποίο έχεις λάθος είναι πως ακόμα και αν δεχθούμε ότι έτσι είναι τα πράγματα στα μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού για πες μου υπάρχει τέτοια ρύθμιση στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη χώρα μας ώστε να συμφωνήσω μαζί σου; Όχι δεν υπάρχει!

    -Γράφεις:
    «“Άλλωστε η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων σε όποια χώρα και αν εφαρμόστηκε οδήγησε σε εκπαίδευση δύο ταχυτήτων.”

    παραδειγματα? στο λινκ που εδωσα υπαρχει αναλυτικη μελετη των δυτικων συστηματων στα οποια επιτρεπεται η ιδιωτικη ανωτατη παιδεια. δεν ειδα δυο ταχυτητες στην Ευρωπη. Ειδικα στην Αγγλια, τα καλυτερα ιδρυματα ειναι μια χαρα δημοσια (οξφορδη, κεημπριτζ, ΛΣΕ κτλ)

    Είδα παραδείγματα στο link που μου έδωσες αλλά θα προτιμήσω να μιλήσω από προσωπική εμπειρία μιας και τυχαίνει να έχω σπουδάσει σε ένα από τα παραπάνω πανεπιστήμια που ανέφερες. Ξέρεις τι συμβαίνει σε αυτά ακριβώς τα πανεπιστήμια που ανέφερες; Δηλαδή στο δημόσιο LSE και στην δημόσια Oxford δεν πληρώνουν δίδακτρα οι φοιτητές επειδή είναι δημόσια; Πληρώνουν και μάλιστα εξωφρενικά ποσά. Το κράτος πληρώνει ένα ποσό της τάξεως των 5.000€ π.χ. για τις μεταπτυχιακές σπουδές κάθε φοιτητή και το υπόλοιπο πρέπει να το πληρώσει ο φοιτητής από την τσέπη του. Ξέρεις πόσο είναι αυτό το υπόλοιπο; Ξέρεις πόσο στοιχίζει ένα μεταπτυχιακό στο LSE, το Cambridge ή στην Οξφόρδη για ένα χρόνο; Γύρω στις 25.000€ μόνο τα δίδακτρα για τους Ευρωπαίους και 50.000€ για τους international students! Ξέρεις πόσες υποτροφίες δίνουν σαν ποσοστό των εισαχθέντων και τι μεγέθους; Πολύ μικρότερα νούμερα από αυτό που φαντάζεσαι! Ξέρεις σε ποιές εισοδηματικές τάξεις ανήκει η τεράστια πλειοψηφία των παιδιών που φοιτούν σε αυτά; Σε πληροφορώ ανήκει στα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα και το έχω ζήσει από πολύ κοντά αυτό! Οπότε δεν μπορείς να μου λές πως η παιδεία εκεί δεν είναι ταξική και πως μπορούν να σπουδάσουν εκεί και φτωχά παιδιά! Αυτά αποτελούν μία αμελητέα ποσόστωση των φοιτητών αυτών των πανεπιστημίων. Επίσης γράφεις πως δεν βλέπεις πανεπιστήμια δύο ταχυτήτων. Δηλαδή το Cambridge και το Southbank University παρέχουν την ίδια ποιότητα σπουδών; Μην τρελαθούμε! Κάτω από το νούμερο 10 της κατάταξης των Βρετανικών πανεπιστημίων (σε σύνολο 100+ αν δεν κάνω λάθος) δεν αξίζει να φοιτήσεις αν θέλεις σοβαρές σπουδές. Είναι απλά πανεπιστήμια businesses που πουλάνε χαρτιά και μάλιστα χειρότερα από τα δικά μας δημόσια.

    -Γράφεις:
    «“Επίσης να σου πώ, πως έχεις λάθος ότι το βάρος της απόδειξης πέφτει σε αυτούς που θέλουν να παραμείνουν τα πανεπιστήμια όπως έχουν. Αυτοί είναι η πλειοψηφία οπότε η μειοψηφία η οποία το ζητά να γίνει θα πρέπει να αποδείξει στους υπόλοιπους ότι το σύστημα θα λειτουργήσει σωστά”

    εδω απορω λιγο με το τι διδασκουν τα ελληνικα σχολεια στο μαθημα περι δημοκρατιας. Δημοκρατια δεν σημαινει οχλοκρατια. αν 99% ηθελαν να φυλακιζονται οσοι εχουν μεγαλες μυτες, το βαρος της αποδειξης δεν πεφτει σε οσους εχουν μεγαλες μυτες αλλα σε οσους απαιτουν περιορισμο των ελευθεριων αυτων που εχουν μεγαλες μυτες. Παρομοιως φυσικα και με τα ΑΕΙ.

    Εδώ τι να πώ… Το επιχείρημά σου είναι έως αστείο! Από την μιά λές πως δεν ισχυρίστηκες ότι θέλεις τα πάντα ιδιωτικά αλλά από την άλλη θεωρείς περιορισμό της ελευθερίας των ατόμων να μην μπορούν να δρούν ιδιωτικά σε κάθε έκφανση της ζωής τους. Προφανώς έχεις μπερδέψει την έννοια της ασυδοσίας με την έννοια της ελευθερίας! Και ποιός μίλησε για οχλοκρατία; Από που το συμπεραίνεις αυτό; Μίλησα για σεβασμό στις αποφάσεις τις πλειοψηφίας όπως ακριβώς επιτάσσει η δημοκρατία μας. Επίσης πίσω από τα λόγια σου κρύβεται και κάτι άλλο. Λές πως είναι δυνατόν η πλειοψηφία να περιορίζει τα δικαιώματα των λίγων, εμμέσως δηλαδή παραδέχεσαι πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν θα προορίζονται για τους λίγους των οποίων η ελευθερία δεν θα περιορίζεται πλέον και άρα παραδέχεσαι (εμμέσως) τον ταξικό χαρακτήρα που θα αποκτήσει η παιδεία μας. Δυστυχώς για σένα όμως οι αποφάσεις παίρνονται με γνώμονα τις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια πως οι μειοψηφίες δεν μπορούν να εγείρουν θέματα προς συζήτηση. Φυσικά και μπορούν, αλλά αν θέλουν να εφαρμοστούν πρέπει να πείσουν και κάποιους από τους υπόλοιπους ώστε να πάψουν να είναι μειοψηφία. Δεν μπορούν να απαιτούν όμως από τους υπόλοιπους να ακολουθούν επειδή «περιορίζονται» όπως θέλεις να πιστεύεις οι ελευθερίες τους.

    Βέβαια αυτό που εσύ αναφέρεις ως περιορισμό των ελευθεριών των λίγων εγώ θα το πω ως προστασία από την περαιτέρω όξυνση των κοινωνικών αντιθέσεων των πολλών, οπότε μην κρίνεις μόνο με γνώμονα τις ελευθερίες των λίγων. Άλλωστε, για να κλείσω, το δημοκρατικό μας πολίτευμα επιτάσσει πως «η ελευθερία του ενός σταματά εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου»…

    Και κάτι τελευταίο, σε ευχαριστώ για την καλή επιτυχία αλλά μην μου λες να το ψάξω παραπάνω, το έχω ζήσει όπως σου ανέφερα από μέσα το θέμα και γνωρίζω τι γίνεται…

  8. Ο/Η S G λέει:

    «Δεν καταλαβαίνω την αντιστοιχία με αυτά που λέω. Είχε το κράτος δημόσια τσιγάρα και απαγόρευσε τα ιδιωτικά;»

    προφανως δεν καταλαβαινεις. Δεν εχει σημασια το status quo ante. ΔΕΝ εχουν το βαρος της αποδειξης αυτοι που θελουν να αλλαξουν δηλαδη την κατασταση αλλα αυτοι που θελουν την απαγορευση μιας πραξης ασχετως ποια ειναι η σημερινη κατασταση. Γιατι η απαγορευση παει κοντρα στα ατομικα δικαιωματα και πρεπει να δικαιολογειται. Αν ζουσα σε μια ζωρα που απαγορευοντουσαν τα ιδιωτικα καταστηματα και ελεγα οτι ειναι απαραδεκτο, δεν θα επρεπε εγω να εξηγησω γιατι, αλλα αυτοι που θελουν να τα απαγορευσουν. Το ιδιο ισχυει με τα ναρκωτικα, με τα πανεπιστημια κτλ

    «Έπρεπε να σου διευκρινίσω (όχι χοντρά όπως εσύ πως η οικονομική θεωρία επιτάσσει την διάκριση αυτή.»

    πολυ θα ηθελα να μαθω τι (νομιζεις οτι) διακρινει η οικονομικη θεωρια. Τα περι δημοσιου αγαθου που λενε πολλοι φυσικα δεν εχουν βαση, το δημοσιο αγαθο εχει αυστηρο ορισμο και η παιδεια δεν ανηκει σε αυτα. Αυτο που διακρινει η οικονομικη θεωρια ειναι εξωτερικοτητες της παιδειας που συνηγορουν στην επιδοτηση της εκπαιδευσης, ιδιωτικης ή δημοσιας. Αλλα δεν εχω ακουσει ποτε οικονομολογο να ειναι υπερ του δημοσιου μονοπωλιου.
    Και μαλιστα αδιαφορο αν υπαρχει το ρυθμιστικο πλαισιο που ζητας να υπαρξει (και το οποιο στην Ελλαδα σχεδον σιγουρα θα πνιξει τα ιδιωτικα ωστε να ειναι τα ιδια χάλια με τα δημοσια).

    «Επίσης γράφεις πως δεν βλέπεις πανεπιστήμια δύο ταχυτήτων. Δηλαδή το Cambridge και το Southbank University παρέχουν την ίδια ποιότητα σπουδών;»

    προφανως οχι, αλλα κανενα απο τα δυο δεν ειναι ιδιωτικο. το επιχειρημα σου ηταν οτι τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ δημιουργουν τις δυο ταχυτητες.

    Οσο για τα διδακτρα, στο προπτυχιακο ειναι πολυ χαμηλα και αν εχεις χαμηλο εισοδημα σε βοηθαει παντα η LEA. Κατα δευτερον αν εισαχθεις σε καλο πανεπιστημιο μπορεις παντα να παρεις ενα δανειο για να ολοκληρωσεις τις σπουδες σου (οπως εχουν κανει φιλοι μου).

    «Από την μιά λές πως δεν ισχυρίστηκες ότι θέλεις τα πάντα ιδιωτικά αλλά από την άλλη θεωρείς περιορισμό της ελευθερίας των ατόμων να μην μπορούν να δρούν ιδιωτικά σε κάθε έκφανση της ζωής τους.»

    η διαφορα δεν ειναι καν λεπτη και δεν ξερω γιατι δεν την βλεπεις. Ειπα οτι δεν θελω να ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΤΑΙ κανεις να εχει μονο ιδιωτικη παροχη καποιων υπηρεσιων. αλλα φυσικα πρεπει να υπαρχει ΚΑΙ αυτη. Και ας επιλεξει μονος του.

    «Και ποιός μίλησε για οχλοκρατία; Από που το συμπεραίνεις αυτό; Μίλησα για σεβασμό στις αποφάσεις τις πλειοψηφίας όπως ακριβώς επιτάσσει η δημοκρατία μας.»

    εσυ μιλησες για οχλοκρατια και το ξανακανεις στις επομενες προτασεις. Δημοκρατια δεν ειναι η δικτατορια του 51%. Υπαρχουν αναφαιρετα δικαιωματα που διατηρεις οσο μειονοτητα και να εισαι. Δεν ειμαι υποχρεωμενος να σεβαστω καμμια αποφαση ΚΑΜΜΙΑΣ πλειοψηφιας αν ειναι κοντρα στα δικαιωματα μου.

    «Λές πως είναι δυνατόν η πλειοψηφία να περιορίζει τα δικαιώματα των λίγων, εμμέσως δηλαδή παραδέχεσαι πως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν θα προορίζονται για τους λίγους»

    ε??? οχι, λεω οτι ΑΚΟΜΑ και ΑΝ ειναι λιγοι εχουν δικαιωματα που δεν μπορουμε να αφαιρεσουμε. Το οτι κατι εχει ταξικο χαρακτηρα (αν εχει) δεν ειναι λογος απαγορευσης. Οι Μερτσεντες εχουν σαφη ταξικο χαρακτηρα αλλα δεν απαγορευονται.

    «Άλλωστε, για να κλείσω, το δημοκρατικό μας πολίτευμα επιτάσσει πως “η ελευθερία του ενός σταματά εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου”…»

    ακριβως. Και κανεις δεν εχει δικαιωμα να μου κοβει τα ποδια επειδη αλλιως θα αισθανεται ασχημα και θα εχουμε «οξυνση των αντιθεσεων».

    «μην μου λες να το ψάξω παραπάνω, το έχω ζήσει όπως σου ανέφερα από μέσα το θέμα και γνωρίζω τι γίνεται…»

    το οτι το ζεις απο μεσα δεν σε κανει πιο αντικειμενικο ή πιο πληροφορημενο. Νομιζω ειναι καιρος να σκεφτεις λιγο περι δημοκρατιας και δικαιωματων. Ξεκινα αν θες απο εδω (ο συγγραφεας ειναι μαλιστα αριστερων-εξισωτικων πεποιθησεων. αλλα ξερει πολυ καλα τι σημαινει δημοκρατια)

  9. Ο/Η fititakos λέει:

    Λοιπόν, επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά ότι δεν είμαι εναντίον των ιδιωτικών πανεπιστημίων, είμαι εναντίον των ιδιωτικών έτσι όπως πάνε να εισαχθούν στην χώρα μας, χωρίς κανένα ρυθμίστικό πλαίσιο και χωρίς την πραγματική προεργασία που απαιτείται.

    Δεύτερον σε πολλά πράγματα δεν απαντάς… Αποφεύγεις να απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτήματα που θέτω επειδή ακριβώς γνωρίζεις ότι τα πράγματα είναι έτσι όπως τα λέω. Παράδειγμα:

    «Το κράτος πληρώνει ένα ποσό της τάξεως των 5.000€ π.χ. για τις μεταπτυχιακές σπουδές κάθε φοιτητή και το υπόλοιπο πρέπει να το πληρώσει ο φοιτητής από την τσέπη του. Ξέρεις πόσο είναι αυτό το υπόλοιπο; Ξέρεις πόσο στοιχίζει ένα μεταπτυχιακό στο LSE, το Cambridge ή στην Οξφόρδη για ένα χρόνο; Γύρω στις 25.000€ μόνο τα δίδακτρα για τους Ευρωπαίους και 50.000€ για τους international students! Ξέρεις πόσες υποτροφίες δίνουν σαν ποσοστό των εισαχθέντων και τι μεγέθους; Πολύ μικρότερα νούμερα από αυτό που φαντάζεσαι! Ξέρεις σε ποιές εισοδηματικές τάξεις ανήκει η τεράστια πλειοψηφία των παιδιών που φοιτούν σε αυτά; Σε πληροφορώ ανήκει στα υψηλότερα εισοδηματικά στρώματα και το έχω ζήσει από πολύ κοντά αυτό! Οπότε δεν μπορείς να μου λές πως η παιδεία εκεί δεν είναι ταξική και πως μπορούν να σπουδάσουν εκεί και φτωχά παιδιά! Αυτά αποτελούν μία αμελητέα ποσόστωση των φοιτητών αυτών των πανεπιστημίων.»

    η απάντησή σου σε αυτό είναι άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

    Επιππλέον δεν μπορώ να φανταστώ ότι μου υποδεικνύεις να κάνω «μαθήματα δημοκρατίας». Εσύ πρέπει να κάνεις μαθήματα για το πως ορίζονται οι όροι «ελευθερία» και «ασυδοσία». Θεωρείς πως ότι σου απαγορεύεται είναι «περιορισμός ελευθερίας» ενώ μπορεί να είναι κάλλιστα «περιορισμός ασυδοσίας». Ελευθερία, φίλτατε, δεν σημαίνει κάνω ότι θέλω… Αν από αυτό που κάνεις και με τον τρόπο που κάνεις προκαλείς αναστάτωση σε άλλους… γι αυτό έγραψα «η ελευθερία του ενός σταματά εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου».

    Τελειώνοντας, το σημαντικότερο που θα ήθελα να σου πώ είναι το εξής: Προφανώς η διαφορά μας είναι πολιτική. Δεν διαφωνούμε στο αν θα πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια ή όχι. Διαφωνούμε στο πώς θα διασφαλίσουμε την ποιότητα των δημόσιων. Εσένα αυτό δείχνει να μην σε ενδιαφέρει γιατί αναφέρεις απροκάλυπτα πως

    «ε??? οχι, λεω οτι ΑΚΟΜΑ και ΑΝ ειναι λιγοι εχουν δικαιωματα που δεν μπορουμε να αφαιρεσουμε. Το οτι κατι εχει ταξικο χαρακτηρα (αν εχει) δεν ειναι λογος απαγορευσης. Οι Μερτσεντες εχουν σαφη ταξικο χαρακτηρα αλλα δεν απαγορευονται.

    “Άλλωστε, για να κλείσω, το δημοκρατικό μας πολίτευμα επιτάσσει πως “η ελευθερία του ενός σταματά εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άλλου”…”

    ακριβως. Και κανεις δεν εχει δικαιωμα να μου κοβει τα ποδια επειδη αλλιως θα αισθανεται ασχημα και θα εχουμε “οξυνση των αντιθεσεων”.»

    Εσύ προφανώς συμφωνείς με την είσοδο των ιδιωτικών πανεπιστημίων έτσι όπως προβλέπει το νομοσχέδιο έτσι; Γιατί ενώ έχω αναφερθεί τόσες φορές σε αυτό δεν έχεις πεί κάτι γι αυτό! Προφανώς δηλαδή με αυτά που λές σε ενδιαφέρει να ιδρυθούν μερικά καλά ιδιωτικά για να φοιτήσουν τα παιδιά σου αφού εσύ έχεις τις οικονομικές δυνατότητες και όλοι οι άλλοι ας κόψουν τον λαιμό τους.

    Διότι τόση ώρα εγώ προσπαθώ να σε πείσω ότι θέλω και τα ιδιωτικά αρκεί το νομοσχέδιο να διασφαλίσει με κάποιο τρόπο και την ποιότητα των ιδιωτικών και των δημοσίων αλλά εσύ τσιμουδιά. Δεν σε άκουσα να αναφέρεσαι καθόλου σε αυτό σαν να μην σε ενδιαφέρει. Προφανώς ανήκεις στην εισοδηματική ελίτ της κοινωνίας και δεν σε ενδιαφέρει τι γίνεται από εκεί και κάτω. Λυπάμαι όμως που θα σε απογοητεύσω αλλά ρόλος ενός κοινωνικού κράτους είναι να μειώνει όσο μπορεί τις κοινωνικές αντιθέσεις σε όλους τους τομείς (Βλέπε post μου για ποιότητα ζωής, οικονομική μεγέθυση). Αν αυτό δεν σε αφορά λυπάμαι αλλά σε θεωρώ βολεμένο και ανάλγητο γιατί δεν συμμερίζεσαι τα προβλήματα και τους προβληματισμούς μεγάλου μέρους της κοινωνίας. Παρ’ όλα αυτά όμως έχεις δικαίωμα να πιστεύεις ότι θέλεις!

    Για μία ακόμη φορά συγκρίνεις την παιδεία με τα αυτοκίνητα και την mercedes. Η παρουσία των mercedes όχι δεν με βλάπτει γιατί δεν μου στερεί το δικαίωμα να αποκτήσω και εγώ αυτοκίνητο, βολεύομαι και με ένα μικρότερο, στην παιδεία όμως δεν ανέχομαι να «βολευτώ», απαιτώ το καλύτερο και αν αποτύχω μετά θα είναι δικό μου θέμα. Όχι όμως να είμαι καταδικασμένος από την στιγμή που θα γεννηθώ σε όχι και τόσο καλή παιδεία επειδή έτυχε να μην είμαι πλούσιος… Νομίζω λοιπόν πως η σύγκριση που κάνεις είναι ατυχής και δεν επιτρέπεται από έναν νέο άνθρωπο που είναι μάλιστα και κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στα οικονομικά. Σε δικαιολογώ όμως παρ’ όλα αυτά! Προφανώς οι πολιτικές σου πεποιθήσεις και η ελιτίστικη θεώρηση των πραγμάτων και της κοινωνίας δεν σου επιτρέπει να συμμεριστείς τα προβλήματα των άλλων. Αυτό με προβληματίζει κυρίως και όχι αν τελικά θα συμφωνήσουμε για την παιδεία.

    Και μία τελευταία ερώτηση; Έχεις φοιτήσει σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα;

  10. Ο/Η S G λέει:

    «σε πολλά πράγματα δεν απαντάς»

    σουχω παραθεσει δυο αρθρα που απαντουν σχεδον τα παντα που ρωτας. συγχωρεσε με αν βρισκω ασκοπη την επαναληψη τους.

    ας πουμε για τα διδακτρα ειπα ξεκαθαρα οτι αυτα που λες δεν ισχυουν σε προπτυχιακο επιπεδο (οπου ειναι πολυ χαμηλα και αφθονουν οι ενισχυσεις απο local education authorities). Σε μεταπτυχιακο θεωρω το θεμα αστειο, οχι μονο υπαρχουν πολλες υποτροφιες (οπως παραδεχτηκες ο ιδιος καπου) αλλα ειναι και τραγικο καποιος που κανει μεταπτυχιακο σε κορυφαιο πανεπιστημιο να γκρινιαζει για τα διδακτρα. Το μεταπτυχιακο του ανεβαζει τους μισθους που θα λαβει στην ζωη του κατα μερικα εκατομμυρια, να δωσει και μερικες χιλιαδες ευρω για να συνεισφερει στο κοστος που προκαλουν οι σπουδες του δεν ειναι αδικια με κανεναν ορισμο. Και οπως ειπα ειναι πανευκολο ως μεταπτυχιακος του ΛΣΕ ξερω γω να λαβεις δανειο αν τυχει να μην εχεις αρκετο ρευστο.

    «πρέπει να κάνεις μαθήματα για το πως ορίζονται οι όροι “ελευθερία” και “ασυδοσία”»

    κοιτα να δεις, με ολον τον σεβασμο δεν μπορω εδω να ξεκινησω απο τον Αδαμ και την Ευα. αν θες να μου παραθεσεις καποιο φιλοσοφικο κειμενο που να μιλαει για την λεξη «ασυδοσια» ή οτι η «ανασταστωση των αλλων» ειναι λογος για περιορισμο των ατομικων δικαιωματων ας το συζητησουμε. Με τα λιγα που εχω διαβασει θεωρω εναν τετοιο ισχυρισμο αστειο. Τα δικαιωματα και οι ελευθεριες μου δεν περιοριζονται αν δεν υπαρχουν πολυ σημαντικοι λογοι, δηλαδη αν δεν συγκρουονται με ατομικα δικαιωματα των αλλων (και αυτο σημαινει η φραση για τα ορια της ελευθεριας που παραθετεις). Η προκληση ενοχλησης ή «αναστατωσης» δεν ειναι επουδενι προσβολη ατομικου δικαιωματος. Τα ατομικα δικαιωματα περιλαμβανουν σε καθε περιπτωση το δικαιωμα να ενοχλεις για το πω απλα.

    «Δεν διαφωνούμε στο αν θα πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά πανεπιστήμια ή όχι. Διαφωνούμε στο πώς θα διασφαλίσουμε την ποιότητα των δημόσιων.»

    εισαι ρε παιδι μου υπερ της αρσης της απαγορευσης ναι ή ου? οι επιπτωσεις στα δημοσια ειναι καταρχην αδιαφορες, οχι επειδη δεν με ενδιαφερουν τα δημοσια ΑΕΙ (σε δημοσιο δουλευω) αλλα επειδη δεν συνιστουν λογο παραβιασης της ελευθεριας των πολιτων να πανε σε ιδιωτικο! Υπαρχουν χιλιαδες πραγματα που ριχνουν την ποιοτητα των δημοσιων ΑΕΙ (το οτι επιτρεπεται το αλκοολ αναμφισβητητα ριχνει το επιπεδο σπουδων στην γερμανια πχ στην ελλαδα η υπαρξη παραταξεων σιγουρα διαλυει τα πανεπιστημια κτλ) ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΜΕ! Δεν εχει σημασια τι μου αρεσει εμενα αλλα τι δικαιωματα εχουν οι πολιτες.
    Και η κακη μουσικη μου ειναι αντιπαθης, δεν ζητω απαγορευση των σκυλαδικων!

    «Εσύ προφανώς συμφωνείς με την είσοδο των ιδιωτικών πανεπιστημίων έτσι όπως προβλέπει το νομοσχέδιο έτσι;»

    ειμαι σιγουρα κατα μιας απαγορευσης αν δεν με πεισει κανεις για το αντιθετο. Και κανεις δεν με εχει πεισει.

    «Προφανώς δηλαδή με αυτά που λές σε ενδιαφέρει να ιδρυθούν μερικά καλά ιδιωτικά για να φοιτήσουν τα παιδιά σου αφού εσύ έχεις τις οικονομικές δυνατότητες και όλοι οι άλλοι ας κόψουν τον λαιμό τους.»

    μην προβαλεις τον τροπο σκεψης σου σε αλλους. Δεν αναφερθηκα ποτε στα παιδια μου και θα ηταν τραγικο αν οσα ελεγα εδω τα ελεγα απο ιδιο συμφερον. Δεν εχω παιδια, δεν σκοπευω να εχω συντομα και σιγουρα οχι στην Ελλαδα. Ο,τι λεω το λεω απο φιλοσοφικο ενδιαφερον πιο πολυ, μιλαμε δηλαδη για το δεον και πρεπον οχι για το τι μαρεσει και θελω προσωπικα.

    «ρόλος ενός κοινωνικού κράτους είναι να μειώνει όσο μπορεί τις κοινωνικές αντιθέσεις σε όλους τους τομείς»

    αυτο ειναι ταυτολογια. αυτο που δεν εξηγεις ειναι γιατι να θελω το κοινωνικο κρατος. Σε ξαναπαραπεμπω στο ιστολογιο θεωρειν για σχετικη συζητηση.

    «λυπάμαι αλλά σε θεωρώ βολεμένο και ανάλγητο γιατί δεν συμμερίζεσαι τα προβλήματα και τους προβληματισμούς μεγάλου μέρους της κοινωνίας»

    νομιζω οτι εξηγησα οτι δεν θεωρω οτι αληθεια ειναι αυτο που θελουν ή πιστευουν οι πολλοι. Αν (οπως ειναι πιθανο) οι πολλοι στην Ελλαδα ηθελαν να απελασουμε τους Αλβανους πχ και παλι δεν θα ηταν σωστο για μενα και βρισκω αστειο να με κατηγορεις για αναλγησια οταν μιλω για ατομικα δικαιωματα και οχι για το προσωπικο μου γουστο.

    «Όχι όμως να είμαι καταδικασμένος από την στιγμή που θα γεννηθώ σε όχι και τόσο καλή παιδεία επειδή έτυχε να μην είμαι πλούσιος…»

    τι θα πει καταδικασμενος? πρωτα απολα τα πλουσιοπαιδα σημερα στην Ελλαδα εχουν ΣΙΓΟΥΡΑ καλυτερες ευκαιριες (οπως ξαναλεω εξηγειται αναλυτικα στο αρθρο που παρεθεσα) και πολυ αμφιβαλλω αν τα ιδιωτικα πανεπιστημια θα μεγαλωναν το χασμα ευκαιριων, ισα ισα.
    Αλλα μου λειπει και το δευτερο σκελος του επιχειρηματος σου: πως και γιατι δικαιουσαι να απαγορευεις κατι στους συμπολιτες σου επειδη θεωρεις οτι θα μειωθουν οι δικες σου ευκαιριες? Αυτο ειναι ακριβως το επιχειρημα «να κοψουμε τα ποδια οσοων εξεχουν για να μην ειναι καλυτεροι απο μενα» το οποιο κριτικαρω.

    Θα θεωρουσα λογικο να ζητας περισσοτερες υποτροφιες απο το ελληνικο κρατος. αλλα οχι να ζητας μειωση των ευκαιριων για τους αλλους.

    «Έχεις φοιτήσει σε δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα;»

    δεν ξερω τι σημασια εχει, αλλα ναι, εν μερει.

  11. Ο/Η fititakos λέει:

    Λοιπόν, αυτά που λέμε φίλε Σωτήρη δεν είναι εντελώς διαφορετικά. Μάλλον σε πολλά σημεία δεν καταλαβαίνουμε ο ένας τον άλλο και δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Ένα ένα όμως πάλι:

    -Η λέξη αναστάτωση ήταν ατυχής. Εννοούσα την προσβολή των ατομικών δικαιωμάτων.

    -Είμαι υπέρ της άρσης της απαγόρευσης αρκεί να υπάρξει ένα πλαίσιο που θα διασφαλίζει την ποιότητα και στα ιδιωτικά αλλά και στα δημόσια πανεπιστήμια και το οποίο επίσης θα διασφαλίζει ότι όλοι (ανεξαρτήτου εισοδήματος) θα έχουν ίσες ευκαιρίες για είσοδο στα καλά πανεπιστήμια.

    -Ένα άλλο σημαντικό είναι όπως σου έγραψα και στην προηγούμενη απάντηση ότι δεν ζητάω απαγόρευση για οτιδήποτε δεν μου αρέσει. Προφανώς κάτι τέτοιο θα ήταν αντι-δημοκρατικό! Ζητάω διασφάλιση ότι κάτι νέο δεν θα οδηγεί σε μεγαλύτερες ανισότητες και σε όχι ίσες ευκαιρίες στο θέμα της παιδείας!

    -Διαφέρουμε στο αν θέλουμε κοινωνικό κράτος ή όχι οπότε εδώ δεν μπορώ να σε πείσω για το αντίθετο. Έχεις την άποψή σου και έχω τη δική μου.

    -Λές ότι τα πλουσιόπαιδα έχουν μεγαλύτερες ευκαιρίες σήμερα στην Ελλάδα. Συμφωνώ απόλυτα, γι’ αυτό λέω πως ότι καινούριο κάνει το κράτος στην παιδεία δεν πρέπει να δημιουργήσει ακόμη μεγαλύτερες ανισότητες από τις ήδη υπάρχουσες.

    -Αυτό που λές, να κόψουμε τα πόδια όσων εξέχουν το αντιπαθώ και το σιχαίνομαι και εγώ και ποτέ μου δεν το υιοθετώ σαν νοοτροπία και τρόπο ζωής. Στην χώρα μας όμως το βλέπουμε καθημερινά! Δεν θέλω να κόψω τα πόδια κανενός λοιπόν, απλά θέλω να διασφαλίσω ότι όλοι θα έχουν ίσες ευκαιρίες να γίνουν ψηλότεροι. Αν δεν πετύχουν βέβαια είναι δικό τους θέμα. Εγώ απλά μιλάω για τις ευκαιρίες!

    Τέλος να επαναλάβω ότι μάλλον έχουμε παρεξηγήσει ο ένας τον άλλο λίγο χωρίς λόγο! Sorry για τις καθυστερημένες απαντήσεις, αλλά καταλαβαίνεις, διάβασμα ο φοιτητάκος!

  12. Ο/Η Rizobreaker λέει:

    Άργησα να δω το post σου, αλλά καλύτερα αργά παρά αργότερα…
    Ο συλλογισμός σου είναι στη βάση του πολύ σωστός!

  13. Ο/Η Foititria 22 λέει:

    Παιδιά για συνέλθετε! Που ακούστηκε να μας παρακαλάνε να αφήσουμε να ανοίξουν Πανεπιστήμια στη χώρα μας!!!!!!
    Δεν καταλαβαίνει κανείς πως αυτό θα προάγει την ανάπτυξη, την έρευνα και την πρόοδο στη χώρα μας!!
    Ένας καθηγητής που γνώρισα πρόσφατα απο το Παν. της Ουάσινγκτον μου είπε κάτι πολύ σωστό:στην Αμερική έχουμε εγκαταστάσεις και δεν έχουμε μυαλά, εδώ έχετε μυαλά και δεν έχετε εγκαταστάσεις. Δεν είπε κανεις οτι θα φτιαχτούν και άλλα αθλια ΙΕΚ. Γιατί να μην έχουμε παραρτημα του Χαρβαρντ ή του London School of Economics εδώ στη χώρα μας και να πρέπει να ξενιτευτούμε για να κάνουμε ένα μεταπτυχιακό της προκοπής;Δεν λέω να αφήσουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια στο έλεος του Θεού, γι αυτά θα φροντίζει την χρηματοδότηση τους το κράτος και κάποια στιγμή πρέπει και αυτά να αυτονομηθουν διοικητικά!!!!

    Τέλος φίλοι μου θέλω να θίξω ένα άλλο ζήτημα στο οποίο θα με ενδιέφερε πολύ η γνώμη σας: Θα συμφωνούσατε με την κατάργηση των Παν΄λληνίων και την εισαγωγή με γραπτές εξετάσεις σε κάθε πανεπιστήμιο της αρεσκείας μας ξεχωριστά;

    Φιλιά σε όλους

  14. Ο/Η fititakos λέει:

    Foititria22 σε ευχαριστώ πάρα πολύ για το σχόλιό σου. Έχω να κάνω μερικές παρατηρήσεις. Λές για παράδειγμα

    «Δεν είπε κανεις οτι θα φτιαχτούν και άλλα αθλια ΙΕΚ».

    Πώς μπορεί να διαφαλιστεί αυτό όμως από την στιγμή που αν η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων γίνει ελεύθερη ο καθένας θα μπορούσε να κάνει πανεπιστήμια ακόμη και άθλια;

    Επίσης αν το παράρτημα του Harvard ή του London School of Economics έχει την ίδια ποιότητα σπουδών με αυτά τα πανεπιστήμια και δεν γίνουν απλά για να κονομάνε λεφτά (όπως γίνεται με άλλα λιγότερο γνωστά και καλά πανεπιστήμια) τότε δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα και το δηλώνω. Αλλά νομίζω πως ίσως συνειδητά δεν το κάνουν γιατί το ξέρουν και τα ίδια ότι η ποιότητα δεν θα είναι όπως στην Αγγλία και την Αμερική, κάτι που μακροπρόθεσμα θα βλάψει το όνομά τους, πράγμα το οποίο φυσικά δεν θέλουν ειδικά όταν έχουν επενδύσει τόσο πολύ στο να το χτίσουν.

    Συμφωνώ με την πρόταση «Δεν λέω να αφήσουμε τα ελληνικά πανεπιστήμια στο έλεος του Θεού, γι αυτά θα φροντίζει την χρηματοδότηση τους το κράτος και κάποια στιγμή πρέπει και αυτά να αυτονομηθουν διοικητικά». Έτσι πρέπει να γίνει κατά την γνώμη μου.

    Όσο για τις πανελλήνιες, συμφωνώ με αυτό που λές απόλυτα, άλλωστε είμαι από τους πρώτους που το φωνάζω (έχω ξεχάσει να κάνω post για αυτό το θέμα). Με μία όμως προυπόθεση, να διασφαλιστεί με κάποιον τρόπο η αξιοκρατία του θέματος. Γιατί και στο εξωτερικό γίνεται έτσι (π.χ. Γερμανία) αλλά στο πρώτο εξάμηνο ή έτος αν δεν κάνω λάθος ξεσκαρτάρονται αυτοί που πρέπει να μείνουν και αυτοί που πρέπει να φύγουν με τρόπο αξιοκρατικό. Επειδή όμως εμείς έχουμε βεβαρημένο παρελθόν και παρόν στον τομέα «αξιοκρατία» πώς θα το διασφαλίσουμε αυτό στα πανεπιστήμιά μας;

    Τότε ίσως να έχουμε βουλευτές που να τάζουν όχι μια θέση στο Δημόσιο αλλά μια θέση στο πανεπιστήμιο!

  15. Ο/Η gia λέει:

    Μόνιμος Κάτοικος Εξωτερικού.
    Ποιοι θεωρούνται μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού;

    Τι ορίζει ο Νόμος 3421/2005 περί Στρατολογίας;

    Οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού μπορούν να επισκέπτονται την Ελλάδα έως έξι μήνες εντός του ιδίου ημερολογιακού έτους χωρίς να χάνουν την ιδιότητά τους αυτή.

    Η Απόφαση 3973/2005 του Συμβουλίου της Επικρατείας ορίζει ότι το βάρος της απόδειξης ότι ο αιτών το πιστοποιητικό έχει μείνει πέραν των έξι (6) μηνών στην Ελλάδα, έχουν οι Προξενικές Αρχές και τα Στρατολογικά Γραφεία, ενώ οι Αρχές αυτές έχουν διαφορετική άποψη.

    Ένδικα βοηθήματα που έχει στη διάθεσή του ο ενδιαφερόμενος;

    Διαβάστε περισσότερα…. http://www.equal-rights-greece.com

  16. Ο/Η ixis λέει:

    Υπουργείο Εξωτερικών. Λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο επίδοξοι Πρέσβεις εκ Προσωπικοτήτων, Πρέσβεις επί τιμή, γηραλέοι συνταξιούχοι Πρέσβεις τους οποίους επαναδιορίζει στο ΥΠΕΞ η Ντόρα Μπακογιάννη, εν είδει χαρεμιού, σύμφωνα με διατάξεις που υπήρχαν στον Οργανισμό του Υπουργείου Εξωτερικών και επαυξήθηκαν στο πολλαπλάσιο με το άσχετο νόμο 3712/2008. Στην ιστοσελίδα http://www.equal-rights-greece.com ετοιμάζεται η καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ταυτόχρονα σε Βρυξέλλες και Αθήνα, Λ. Βασιλίσσης Σοφίας) για μαζική παραβίαση εκ μέρους του Υπουργείου Εξωτερικών της κοινοτικής οδηγίας 2000/78/ΕΚ που απαγορεύει διακρίσεις λόγω ηλικίας κλπ στην απασχόληση και εργασία.

    Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εξωτερικών, εν μέσω οικονομικής κρίσης, και ενώ κάνει μύριες όσες διακρίσεις στα όρια υποχρεωτικής εξόδου από την εργασία λόγω ορίου ηλικίας (για άλλους στο 60 έτος που τους έδιωξαν και αμέσως μετά κατάργησαν τη διάταξη, στους διπλωματικούς μέχρι το 65ο και σε άλλους στο 67ο), τώρα φέρνει από τα γηροκομεία υπέργηρους συνταξιούχους Πρέσβεις 80 χρονών, για να τους ταϊζει με χρυσά κουτάλια από τα λεφτά του ελληνικού λαού.

    Στην προσφυγή, στην οποία επιτρέπεται και η τήρηση της εχεμύθειας ως προς το όνομα του καταγγέλλοντος, αφού θα κυνηγηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το κράτος που παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο και πέσει «καμπάνα» και παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ενώ θα χάσουν τον ύπνο τους οι επαναδιοριζόμενοι μετά τη συνταξιοδότησή τους Πρέσβεις), έχουν δηλώσει συμμετοχή και υπάλληλοι τόσο του διπλωματικού κλάδου και λοιπών κλάδων του Υπουργείου Εξωτερικών και απλοί πολίτες που φυσικά και έχουν «έννομο συμφέρον» για να κάνουν την καταγγελία.

    Για δηλώσεις συμμετοχής στην υπογραφή του εντύπου της καταγγελίας, δηλώστε στο

    http://www.equal-rights-greece.com


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s